dinsdag 23 september 2014

100 happy days: 11-20

Ik schreef al eerder dat ik de 100happydaychallenge aan het doen ben. Hier kun je lezen hoe de eerste tien dagen waren. Inmiddels zijn we weer een eindje verder dus ik ga gewoon door met jullie al mijn blije gezelligheid door de strot duwen. Niet alles is de hele tijd regenbogen en zonneschijntjes, maar elke dag tenminste één moment lukt nu al twintig dagen! Dag 11 tot en met 20 zie je hieronder. Het collage is weer gemaakt met de app PhotoGrid.


11. Zoals iedereen die mij op welke sociaal medium dan ook volgt ondertussen wel weet, is er op mijn stageplek Kidsweek de "Dier van het jaar 2014"-verkiezing. Ik voer actief campagne voor team Menno: de schildpad op wieltjes Septimus. Deze radiografisch bestuurbare schildpad speelde de hoofdrol in het nieuwste promotiefilmpje.
12. Vandaag werkte ik een dagje vanuit huis en had de hele tijd zicht op het collage boven mijn bureau, met allerlei uitspraken en citaten (en mijn propedeuse!)
13. Op zaterdag deed ik lekker de hele dag geen ene drol. Mijn vriendin Marjolein wel, die zat bij mij aan allerlei schoolopdrachten te schrijven. Al leidde ik haar ook redelijk vaak af door haar over te halen New girl te gaan kijken.
14. Zoals ik hier al schreef, heb ik onlangs mijn eerste tattoo laten zetten en hij is eindelijk helemaal genezen!
15. Mijn maandagavond is gereserveerd voor het programma "Hollands next topmodel". Het is één van mijn absolute guiltypleasures. Daar schrijf ik binnenkort nog wel een blogje over.
16. Toen ik een keer een zak linzen van mijn moeder kreeg, ging ik op zoek naar lekkere recepten en kwam ik uit op deze linzensoep met kokosmelk van de Groene Meisjes. Sindsdien maak ik hem regelmatig. Het is heel makkelijk, ontzettend lekker, behoorlijk goedkoop en van een volle pan kan ik een paar dagen eten.
17. Vandaag werd bekend dat Expreszo, het blad waar ik op dit moment adjunct ben, ophoud met bestaan op papier en volledig overstapt naar het web. Dit was de laatste vergadering dat "Blad" nog op de agenda stond. Een memorabel moment.
18. Ik ging voor het eerst op stap voor Kidsweek en 7Days en kreeg daarvoor de redactiecamera mee. Hiervoor had ik nog nooit met een spiegelreflex gewerkt. Wat een fantastisch ding! Natuurlijk wel even een selfie gemaakt.
19. Het was vrijdag en ik had een beetje vrijdagblues. Daarom mocht ik van mezelf een extra fancy Danone ontbijtje in de trein. 
20. Ik werk op zaterdag nog steeds in het ziekenhuis als poetsmevrouw. Na mijn zomerbaantje heb ik een contract voor drie maanden gekregen. Wat er daarna gaat gebeuren, is nog onzeker. Deze zaterdag kreeg ik te horen dat ik voortaan twee vaste afdelingen heb: orthopedia en de PAAZ. Dat biedt hoop, want zouden ze me vaste afdelingen geven als ze me over twee maanden gaan ontslaan? (misschien wel, maar ik ga er maar even van uit dat ze dat niet zouden doen. Dan is het dus een goed teken. Hoera!)

Tot nu toe gaat het al twintig dagen goed om een positief puntje te vinden. Top! :) Hou mijn blog in de gaten voor de volgende verzamelpost. Als je elke dag de foto's wilt zien verschijnen, moet je me even volgen op Instagram.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten