zaterdag 6 september 2014

Wat gebruik ik aan verzorgingsproducten?

Ik word altijd blij van dit soort lijstjes op andersmans blog. Het is interessant om te zien wat mensen allemaal gebruiken. Soms word ik er wel een beetje verdrietig van, dan zie ik meisjes die elke dag een shitload aan zooi op hun gezicht smeren. Meisje toch, je bent van jezelf al mooi, je hebt dat toch allemaal niet nodig? Ik ben niet tegen make-up, maar het moet iets zijn dat je draagt omdat je het wilt, niet omdat je jezelf te lelijk vindt als je het niet draagt.

Zelf gebruik ik dus maar weinig verzorgingsproducten, maar er zijn er wel een paar waar ik echt niet zonder kan wil (laten we even doen alsof ik geen slaaf ben van mijn eigen handcrème!). Hieronder bespreek ik ze met je.




Een paar jaar terug was ik met mijn moeder en broertje in de sauna. Na zo'n dagje borrelen in de bubbelbaden, zwemmen, zweten in de sauna's en relaxen, is het fijn om je aan het einde in te smeren met een lekkere crème. Beetje jammer dat we die waren vergeten mee te nemen. Gelukkig is de sauna daarop ingericht: voor iets meer dan een euro kon je een minitube van deze crème kopen. Drie uur later zat ik nog verbaasd over mijn poezelig zachte velletje te aaien. Zo zacht! En het rook zo lekker (anders dan je door de naam zou verwachten, ruikt het niet naar olijven)! Sindsdien gebruik ik geen andere crème meer. Natuurlijker dan Nivea, lekkerder geurend dan Dove: I'm hooked! 


Na mijn kleine tubetje Dalan heb ik een grotere aangeschaft, maar het is geen doen om die overal met je mee naartoe te slepen. Omdat ik overdag, vooral voor mijn handen, weleens behoefte heb aan een crèmepje, heb ik deze handcrème gekocht. Hij is te koop bij Aldi, niet duur (want het is Aldi) én hij ruikt bijna hetzelfde als Zwitsal! Ik kocht hem eigenlijk alleen om uit te proberen, maar het is een blijvertje. Hij ruikt heerlijk, trekt snel in en maakt mijn handen lekker zacht. Perfect!


Sinds ik tien of elf jaar oud ben, gebruik ik deodorant. Ik ben iemand die van zichzelf snel zweet, en op een bepaalde leeftijd wil je dat geurtje dan vervangen voor iets beters. Door de jaren heen heb ik allerlei soorten deodorant uitgeprobeerd. Ik hou niet van overdreven zoetige geurtjes en ik heb iets nodig dat meer doet dan je zweetgeur met een andere geur mengen. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op deze. Hij ruikt lekker fris, niet te sterk maar wel duidelijk aanwezig, en het helpt écht tegen de hoeveelheid en geur van mijn zweet. Eerst had ik de spuitbus, maar deze is makkelijker mee te nemen en milieuvriendelijker. 


Zoals ik hierboven al schreef, houd ik niet van te zoete luchtjes. Dit is iets van de laatste jaren, toen ik veel jonger was, vond ik dat juist heerlijk. En zo trof ik mezelf een tijdje geleden aan, op zoek naar een parfummetje, en vond alleen maar flesjes met zoetgeurende luchtjes. Tijd voor iets nieuws. Bij Kruidvat ontdekte ik dit luchtje. Het is een mix van sinaasappelbloesem, grapefruit en muskus en ruikt heerlijk fris en subtiel. Ook botst hij niet met mijn deodorant, omdat het allebei frisse, lichte geuren zijn. Ze verkopen hem ook in grotere flesjes van dit, maar omdat ik hem uit wilde proberen, kocht ik eerst dit kleintje. En dat is toch wel heel handig. Ik blijf bij dit formaat én dit geurtje!


Ik gebruik nauwelijks make-up. Vroeger deed ik nog weleens mascara en oogpotlood op, maar dat werd steeds minder. Laatst heb ik mijn enige mascararoller weggegooid omdat hij uitgedroogd was en ik heb er geen nieuwe voor in de plaats gekocht. Het make-uploze leven bevalt me prima, scheelt een hoop tijd in de ochtend en avond en kost niks. Mijn enige weak spot is lippenstift. Ik vind lippenstift prachtig en voel me meteen stukken mooier als ik het draag. Een klein jaar geleden was ik op zoek naar een donkerrode matte en kwam uit op deze. Het is nummer 107 van Rimmel London by Kate Moss. Hij is mooi mat, blijft goed zitten en is gewoon helemaal goed!

Er zijn natuurlijk wel meer dingen die ik gebruik, maar dat is óf standaard (hallo, tandpasta!) óf te sporadisch. De bovenstaande producten gebruik ik wel min of meer op dagelijkse basis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten