woensdag 1 januari 2014

Verlopen tag maar hier dus alsnog

Pas heel recent ontdekte ik dat er soms daadwerkelijk gereageerd wordt op mijn blogposts. Zo vond ik dus twee weken na dato uit dat ik genomineerd ben voor de Liebster Award door Iris. Enorm leuk natuurlijk!

Wat is een Liebster Award? Ja, dat wist ik zelf ook niet. Maar blijkbaar is dat een soort tag die mensen je kunnen geven als je minder dan 200 volgers hebt. Aan dat criterium voldoe ik wel, ik heb er namelijk maar zes (op Bloglovin. Op mijn blog zelfs heb ik er geloof ik nul). Iemand anders kan dan denken 'Ah wat een zielig poppetje, laat ik haar een reden geven om te posten!' en je nomineren voor de Liebster Award. Dan moet je elf vragen beantwoorden die die persoon geformuleerd heeft, zelf elf nieuwe vragen bedenken en elf mensen taggen die die vragen moeten beantwoorden.

Snappen jullie het nog? Ik wel. Dus hier komen mijn antwoorden op de elf vragen van Iris.

1. Omschrijf jezelf in vier woorden
Impulsieve piekeraar, klein hartje.

2. Als je naar iedere plek op de wereld kon gaan, waar zou je dan nu heengaan en waarom?
Ik denk dat ik dan naar Parijs zou gaan. Daar ben ik al vaker geweest, dus misschien zou ik van deze mogelijkheid gebruik moeten maken om een nieuwe en opwindende plek te bezoeken. Maar Parijs is ALTIJD nieuw en opwindend, al kom je er voor de achtendertigste keer. Dus dat.

3. Wat doe je het liefst op een vrije dag?
Uitslapen, uitgebreid douchen met lekker doucheschuim, naar de stad voor een Toscaanse bagel bij de Bagels and Beans, naar de bibliotheek en een lekkere stapel boeken halen, evt in de supermarkt ijsthee en iets te snacken halen als ik dat niet in huis heb, en dan de rest van de dag lezend, Tumblrend en series kijkend doorbrengen. In mijn harembroek.

4. Waar ben je goed in?
Ik kan heel erg goed een probleem maken van helemaal niks. Ik kan ook relatief goed schrijven en zingen. 

5. Wat hoop je onder de kerstboom te vinden?
Materialistisch gezien zou het leuk geweest zijn een iPhone onder de kerstboom te vinden. Emotioneel gezien zou ik graag een beter zelfbeeld gekregen hebben van de kerstman. Maar dat zat er allebei niet in. Er moet wel wat over blijven om voor te werken natuurlijk.

6. Ben je iemand die draagt wat er in de mode is of kies je iets wat bij jou past?
Ik zou onder dreiging van moord of verminking nog niet kunnen zeggen wat er nu in de mode is. Ik trek gewoon aan waar ik me goed in voel en wat ik er leuk uit vind zien. Of dat dan mode is of niet, tja, geen idee.

7. Wat is je grootste wens?
Wereldvrede! Dat was mijn inner Miss. Mijn grootste wens op dit moment is denk ik lekkerder in mijn vel zitten. En mijn studie probleemloos doorlopen natuurlijk.

8. Wat is je favoriete boek?
HAHAHA wat een kutvraag. Dit is net 'Sophie's choice'. Ik vind de Groene Bloem-serie van Floortje Zwigtman erg goed, en 'De hemel begint bij je voeten' van ikkanevennietophaarnaamkomen, en 'De waterspuwer' van Andrew Davidson en 'Via Capello 23' van Christiaan Weijts en alle thrillers van Karen Slaughter en stiekem ook 'De duivel draagt Prada'. Alles.

9. Wat is je favoriete vakantiebestemming?
Iets waar ik de ene dag "cultuur kan snuiven" (ik haat de term maar hou van de activiteit) en de andere dag hersenloos aan zwembad/meer/zee kan gaan liggen bakken. Idealiter dus een historische stad met veel cultuur en straatjes waar ik kan verdwalen, die gelegen is aan een meer/rivier/zee. Of in het bezit van fijne zwembaden/badhuizen.

10. Waar ben je trots op?
Op mijn kuitspieren. En op enkele beslissingen en keuzes van het afgelopen jaar.

11. Wat is je favoriete quote?
'I'm the hero of this story. I don't need to be saved.' - Regina Spektor.

Dan nu mijn eigen elf vragen.
1. Heb/had je een bijnaam? Wat vind je hiervan?
2. Wie of wat stond er op de laatste foto die je maakte?
3. Heb je twitter? Waarom wel/niet?
4. Welk liedje geeft voor jou 2013 het beste weer? Waarom?
5. Wat is je lievelingskleur?
6. Wat is je lievelingseten?
7. Als je moest kiezen tussen nooit meer plassen of nooit meer poepen, wat zou je dan kiezen? (het heeft allebei geen lichamelijke gevolgen, het is niet dat je darmen/blaas ontploffen als je het andere kiest)
8. Waar ben je bang voor?
9. Heb je een geluksgetal? Zo ja, wat is het?
10. Wat is je ideale date?
11. Hou je van drop? 

Ik tag wat van mijn bloglovin-volgers plus nog wat anderen en kom daarmee niet aan elf. Jammer dan. Ik ken te weinig bloggers.
x Rosa

1 opmerking: